کیوان زینلی

0 %
کیوان زینلی
مدیرعامل، دیجیتال مارکتر
مدرس و طراح سایت سابق
  • محل سکونت:
    امارات متحده عربی
  • شهر:
    دبی
  • سن:
    27
زبان ها
انگلیسی
کدنویسی و دیجیتال مارکتینگ
html
CSS
جاوا اسکریپت
PHP
وردپرس
Laravel
Marketing
Search Engine Marketing
Search Engine Optimization
Digital Marketing Canvas
Typing speed of 105 WPM
Social Network
مهارت های نرم
  • رهبری تیم
  • دیجیتال مارکتینگ
  • استراتژی نویسی
  • مدرس
  • اقناع کنندگی
  • مدیریت عملکرد و سنجش ریسک
  • فن بیان قوی
  • مدیریت منابع انسانی
  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ
  • آنالیزر
  • حل مسئله و مشکل
  • مارکتینگ
  • Scram Master & Project Management

اسنپ و چالش های جدید

18 فروردین 1397

اسنپ و چالش های جدید

اسنپ

همان طور که می دانید اسنپ یکی از موفق ترین  استارتاپ های ایران می باشد که در ساله اخیر بسیار محبوب  شده است همچنین می توان گفت که استارتاپی مردمی است زیرا روزانه مردم بسیار زیادی از آن استفاده می کنند.

موفقیت اسنپ از آنجا شروع شد که پس از یافتن گپ اصلی در سیستم تاکسی رانی ایران شروع به برطرف نمودن آن نمود.

گپ اصلی سیستم تاکسی رانی ایران به این صورت بود که اگر شما از نقطه ی الف می خواستید به نقطه ب بروید می بایست پول رفت و برگشت راننده تاکسی را به آن پرداخت نمایید حال آن که شما فقط شما مسیر رفت را پیموده اید این موضوع باعث می گشت که مبالغ پرداختی به تاکسی تلفنی ها معمولا دو برابر مبلغ مسافت طی شده باشد. اگر از دیدگاه تاکسی تلفنی ها نیز به مسئله بنگریم آنها اذهان  می دارند که باید اینگونه باشد زیرا راننده ما با ماشین خالی دارد به اینجا بازمی گردد.

اسنپ با آمدن خود و راه اندازی سیستم اینترنتی خود توانست این گپ بزرگ و مهم را در این جامعه بپوشاند و بسیاری این را دلیل موفقیت اصلی اسنپ می دانند.اسنپ روند را بسیار ساده نموند ، کافی است شما برنامه اسنپ را بر روی موبایل های خود نصب نموده و سپس پس از آن با استفاده از سیستم موقعیت یاب ، نقشه محل خود ، مقصد خود را انتخاب نموده و تنها مبلغ مسیر طی شده را در پایان پرداخت نمایید.

مشکل دیگری که با اینترنتی شدن سیستم تاکسی رانی و حضور اسنپ رفع گردید این بود که اکثر مردم در تمام اوقات پول نقد نداشتند و در بعضی اوقات شاهد این بودیم که مسافر از راننده خواهش می نمود که به باجه ی بانکی رفته و پول نقد دریافت کرده و به وی بپردازد که با اینترنتی شدن اسنپ و پرداخت آنی مبلغ توسط دروازه های پرداخت اینترنتی این مشکل نیز حل گردید.

همچنین می توان گفت که اسنپ یکی از بزرگ ترین مشکل های جامعه یعنی بیکاری را تا حدودی رفع نمود افراد بیکار بسیاری وجود داشتند که با آمدن اسنپ به ناوگان مسافربری اسنپ شتافتند.

اسنپ کار خود را از پایتخت ایران شروع نمود بعد از گذشت چندین ماه توانست در تهران خود را جا بیاندازد و سپس به این فکر افتاد که کار خود را گسترش دهد

در حال حاضر اسنپ در تهران ، کرج ، اصفهان ، مشهد ، قم ، تبریز ، اهواز ، بابل ، ساری ، قائمشهر ، رشت ، اراک ، ارومیه و بندرعباس فعالیت می کند.

از شهر های جدیدی که اسنپ تازگی به آن ورود کرده است می توان بندرعباس را نام برد.

اگر بخواهم یاد ورود اسنپ به شیراز بیوفتم باید بگویم که همه منتظر ورود اسنپ بودند همه می خواستند که هر چه سریع تر اسنپ به شهر ورود کند و از قیمت های منطقیه آن استفاده نمایند تبلیغات هم به خوبی صورت گرفته بود در اکثر فلکه و چهار راه های مهم شهر هم بنر هایی نصب گردیده بود و هم افرادی برای جذب راننده اسنپ ایستاده بودند و تیم رانندگان اسنپ را تکمیل می نمودند.

در بین برنامه نویسان شهر شیراز نیر شور و شوق خاصی برپا بود از چندین ماه پیش از ورود اسنپ به شیراز همه درباره آن و اپلیکیشن آن سخن به میان می آوردند. این سخنان به قدری با شور و هیجان در میان یکدیگر نقل می شد که به جرات می توان گفت یکی از بهترین مبلغان اسنپ در شیراز جامعه برنامه نویسان شیراز بود.

ورد اسنپ به بندرعباس

هفته ی قبل من سفری را به بندرعباس داشتم سیستم تاکسی رانی در بندرعباس ، قشم ، کیش متفاوت تر از بقیه شهر ها می باشد. روزی که من به بندرعباس رسیدم تقریبا 10 روز از ورود اسنپ به بندر عباس می گذشت.

ورود اسنپ به بندرعباس هیچ گونه شور هیجانی مشابهی نسبت به شیراز را نداشت سیستم تاکسی رانی بندر عباس ، قشم و کیش در اکثر اوقات سیستم دربست بود به گونه ای که هر شخص سوار 1 ماشین شده و آن ماشین موظف بود آن شخص را با قیمت منطقی به مقصد خود برساند (البته ناگفته نماند که در مناطق پر رفت و آمد شهر تاکسی های خطی نیز موجود بود که بر سر چهار راه های اصلی و یا فکله ها ایستاده و به محض رسیدن تعداد مسافر به 4 نفر به مقصد خاص حرکت می نمایند.) در این صورت فرد تنها هزینه مسیر رفت را پرداخت می نمود.(همانند اسنپ)

در یکی از شب ها که با دوستان به لب ساحل رفته بودیم برای بازگشت به منزل من پیشنهاد دادم که از اسنپ استفاده کنیم. بازخورد دوستان من را متعجب کرد؛ همه افراد در جمع با من مخالف بودند :

اسنپ گرونه!

نیم ساعت طول می کشه تا اسنپ بیاد!

مگه اسنپ اصلا راننده جذب کرده؟

دربستی بریم خیلی به صرفه تره وقتمونم طلف نمیشه!

این ها من رو به فکر واداشت موبایل خود رو در آورده و به سراغ اپلیکیشن اسنپ رفتم در حالی که در شلوغ ترین قسمت بندر بودیم 1 ماشین بیشتر یافت نشد. با این حال قیمت ها را هم که چک میکردم گویای آن بود که استفاده از تاکسی های بومی بندرعباس مناسب تر و سریع تر است.

بسیار کنجکاو آن هستم که بدانم اسنپ برای ورود و دربرگرفتن سیستم تاکسی رانی شهر بندر عباس چه سیاستی را در پیش خواهد گرفت!

دوستانی که در این خصوص اطلاعات بیشتری دارند خوشحال میشم در زیر این مقاله در بخش کامنت ها با من در میان بگذارند که در صورت نیاز متن را اصلاح نمایم.

 

 

ارسال شده در استارتاپ
۲s دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حفوق سایت برای کیوان زینلی محفوظ است.