کیوان زینلی

0 %
کیوان زینلی
مدیرعامل، دیجیتال مارکتر
مدرس و طراح سایت سابق
  • محل سکونت:
    امارات متحده عربی
  • شهر:
    دبی
  • سن:
    27
زبان ها
انگلیسی
کدنویسی و دیجیتال مارکتینگ
html
CSS
جاوا اسکریپت
PHP
وردپرس
Laravel
Marketing
Search Engine Marketing
Search Engine Optimization
Digital Marketing Canvas
Typing speed of 105 WPM
Social Network
مهارت های نرم
  • رهبری تیم
  • دیجیتال مارکتینگ
  • استراتژی نویسی
  • مدرس
  • اقناع کنندگی
  • مدیریت عملکرد و سنجش ریسک
  • فن بیان قوی
  • مدیریت منابع انسانی
  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ
  • آنالیزر
  • حل مسئله و مشکل
  • مارکتینگ
  • Scram Master & Project Management

از ماست که بر ماست

24 تیر 1397

از ماست که بر ماست

هیچ وقت شما نمی توانید انتظار این رو داشته باشید که یک شخصی از یک شهر دیگری بلند شود و بیاید برای پیشرفت شهر شما کاری بکند.

هیچ وقت شما نباید انتظار داشته باشید بزرگ ترین مشکلات خانواده را افراد دیگری که بیرون از خانواده هستند حل کنند.

در واقع این اصل در کسب و کار هم صدق می کند ما نباید انتظار این را داشته باشیم که یک شخصی از بیرون بیاید و شرکت ما را پرورش دهد. در واقع خود ما می بایست این کار را انجام دهیم به همین ممباب از ماست که بر ماست.

در عصر چهارشنبه 20.4.96 یک دور همی برای صاحبان کسب و کار های اینترنتی فارس برگزار شد.این نشست با همکاری کمیسیون نرم افزار، کسب و کار و فناوری های نوین نظام صنفی استان فارس و  ShirazBC (Shiraz Business Community) ،جامعه کسب و کار های اینترنتی فارس، در پارک علم و فناوری شیراز برگزار گردید.هدف اصلی برگزاری این رویداد اعضای کسب و کار های اینترنتی با همدیگر بود.

صاحبان کسب و کار فارس

در این جلسه که با حضور تعداد بالایی از مدیر عامل های شرکت های اینترنتی شیراز  همراه بود،در خصوص مشکلات شرکت ها ، نحوه بازاریابی ، چگونگی انجام دیجیتال مارکتینگ ، چگونگی گرفتن سرمایه گذار و بیان مشکلات به ریز بحث شد.

در ابتدا هر کس که می خواست در خصوص موضوع نکته ای را بیان کند خود و شرکتش را به اختصار معرفی می کرد که باعث آشنایی بیشتر افراد و شبکه سازی بین آنها می گشت.

یک نکته بسیار جالبی که به چشم می آمد صداقت کسب و کار در بروز تجربه و مشکلات خود بود. بر خلاف تصور خیلی ها از جمله خود من، مدیر عامل ها هیچ یک گنده گویی و یا بطور عامیانه تر بخواهم بگویم از اغراق در کسب و کار خود سخن نمی گفتند و در واقع صادقانه گویای مشکلات کسب و کار خود بودند.

امیر درجه رییس کمسیون در خصوص اینکه اعضا مطالبات بیشتر خود را از صنف بخواهند خواستار بالابردن مشارکت اعضای جامعه کسب و کار استان فارس شد و اضافه کرد که افزودن اشخاص به صنف سبب می شود که خواسته های خود را توسط کمیسیون نرم افزار، کسب و کار و فناوری های نوین نظام صنفی استان فارس اجرا و محقق نمایند.

از این رو مبحث ، با بخش دیجیتال مارکتینگ آغاز شد. افراد تجربه های خود را برای چگونگی رشد و پویایی خود در کسب و کار،به هنگام استارت و شروع فعالیت خود بیان نمودند.

از ماست که بر ماست-من کسب و کار خودم رو بدون تبلیغات شروع کردم در واقع چون اول کار بودیم پولی نداشتیم که بخواهیم تبلیغات خودمون رو شروع کنیم پس ترجیح دادیم به دیجیتال مارکتینگ رو بیاریم.

حامد تکمیل (برگزارکننده رویداد): دیجیتال مارکتینگ چیه؟ میشه بیشتر در این خصوص برامون بگی؟
– خب اره کسب و کار من به شکلی بود که اکثر مشتری های من در دنیای اینترنت بودند(کسب و کار فروش هاست) و تکنولوژی های وب سایت ها هر روز به روز می شد در این خصوص ما تصمیم گرفتیم با نوشتن کانتنت راجب این تکنولوژی ها افراد برنامه نویس رو به سایت خودمون بیانریم و فروش خودمون رو بالا ببریم درواقع با سئو کردن روی این گونه مطالب کسب و کار خودمون رو ارتقاع دادیم.

–بسیار عالی ممنون از به اشتراک گذاشتن تجربیاتت.

 

دیگری میگفت :

-من به علت فروش محصولات فیزیکی ترجیح دادم که بنر(تابلو های تبلیغاتی در خیابان ها) برای خودمان بگیرم.در تجربه ای که بر روی تابلو های تبلیغاتی داشتم بسیار برایم سود دهی داشت.

 

دیگری

-بازار هدف من یک بازار خاص بود. ما برای عرضه غذا تصمیم بر آن گرفتیم که تبلیغات دهان به دهان استفاده کنیم و این روش برای ما بسیار مثمر ثمر بود.

 

-ما علارقم نبود سرمایه تصمیم به استفاده از شبکه های اجتماعی گرفتیم که تونستیم مخاطبین خودمون رو در اونجا پیدا کنیم و کسب و کارمون رو رشد بدیم.

و …

اکثر افرادی که در اینجا حضور داشتند تجربیات خود را با بقیه به اشتراک گذاشتن و مفید و غیر مفید بودن آن رو هم بحث کردند از تبلیغات کلیکی گوگل گرفته تا بنر ها در وب سایت و بیرون و حتی نمایشگاه ها.

پس از جمع بندی بحث دیجتال مارکتینگ ، دقایقی رو به سخنان خانم خالصی ( موسس کمدا) گوش فرا دادیم که اولین بانوی شیرازی بودند که توانسته بودند برای استارتاپ خود سرمایه گذار پیدا کنند. از چگونگی شروع فعالیت خود ، چگونگی پیدا کردن سرمایه گذار ، خوب بودن و یا بد بودن آن ، تعیین مبالغ ، روند سرمایه گذاری ، تعداد پیشنهاد ها و … انتقال تجربه نمودند و افراد حاضر در جلسه که در این خصوص سوالی داشتند را از ایشان پرسیدند.

سپس حامد تکمیل از حضار خواست که همبستگی خود را بالاتر ببرند و با حمایت همدیگر بتوانند روند کاری خود را گسترش دهند.

-باید با هم متحد باشیم. در این جلسات بیایم. انتفال تجربه کنیم و مشکلات را با هم به اشتراک بگذاریم و فعالیت حرفه ای خود را چه در زندگی روزمره چه در شبکه های اجتماعی بالا ببریم.

WhatsApp Image 2018-07-12 at 01.03.04

افراد خیلی زیادی به این جلسه دعوت شده بودند که بسیاری از آنها در اینجا شرکت کرده بودند بعضی ها هم برایشان کار پیش آمده بود(بد شانس ها) ولی متاسفانه بعضی ها این جلسات را جلساتی به درد نخور تلقی کرده و در آن شرکت نکردند. از این رو می بایست به آنها گفت که برای اینکه بتوان حداقل سطح کاری و کسب و کار خود را در شیراز بالا برد می بایست خود ما بر آن شویم و اینکار را انجام دهیم ولی زمانی که حتی ما برای امدن به این جلسات وقت صرف نمی کنیم چه توقعی از دیگران می توان داشت؟

 

و در آخر (قبل از شبکه سازی اشخاص) یک رای گیری انجام شد بر این ممباب که :

-آیا حاضرید برنامه ریزی را انجام بدیم که بتوانیم با هم به عنوان یک هیات از شیراز برای بازدید از نمایشگاه بین المللی الکامپ تهران برویم؟

این نظر سنجی با اکثریت آرای موفق تصویب شد.

پس از آن رای گیری دیگری در خصوص :

-آیا حاضرید برنامه ریزی برای گرفتن یک سالن کامل برای کسب و کار های نوپا در الکامپ شیراز انجام دهیم و همانند سال گذشته تقسیم بندی کنیم و به استارتاپ ها و کسب و کار های نوپا دهیم؟

که این نظر سنجی نیز با اکثریت آرا تصویب شد.

و قرار بر این شد که تیم کسب و کار های اینترنتی فارس(زیر نظر حامد تکیمل) و سازمان نظام صنفی رایانه ای فارس(زیر نظر امیر درجه) مسئولیت انجام و مدیریت این کار ها را به عهده بگیرند.

 

در آخر از تمامی افرادی که زحمت کشیده بودند که این جلسه را برگزار کنند تشکر می کنم و امید وارم شاهد پیشرفت  روزافسون این صنعت و این افراد در شیراز باشیم.

ارسال شده در کسب و کار
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حفوق سایت برای کیوان زینلی محفوظ است.