کیوان زینلی

0 %
کیوان زینلی
مدیرعامل، دیجیتال مارکتر
مدرس و طراح سایت سابق
  • محل سکونت:
    امارات متحده عربی
  • شهر:
    دبی
  • سن:
    27
زبان ها
انگلیسی
کدنویسی و دیجیتال مارکتینگ
html
CSS
جاوا اسکریپت
PHP
وردپرس
Laravel
Marketing
Search Engine Marketing
Search Engine Optimization
Digital Marketing Canvas
Typing speed of 105 WPM
Social Network
مهارت های نرم
  • رهبری تیم
  • دیجیتال مارکتینگ
  • استراتژی نویسی
  • مدرس
  • اقناع کنندگی
  • مدیریت عملکرد و سنجش ریسک
  • فن بیان قوی
  • مدیریت منابع انسانی
  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ
  • آنالیزر
  • حل مسئله و مشکل
  • مارکتینگ
  • Scram Master & Project Management

دبی چگونه دبی شد؟

11 بهمن 1401

حدودا پنج سالی هست که به طور متوالی من برای نمایشگاه جیتکس دبی میام از امارات، نتایج تدریجی و جالبی تو این پنج سال دیدم زو خواستم با شما ها به اشتراک بزارم.

این مقاله به دو بخش کلی تقسیم می شود.

در بخش اول من توضیحاتی در خصوص خود دبی ارائه کردم و در بخش دوم که به درخواست دوست خوبم خانم نسیم خالصی ارائه شد در خصوص مقایسه جایگاه بانوان در ایران و دبی نیز مطالبی را نوشتم.

دکتر صادق زیبا کلام دو کتاب داره با عنوان های

۱- غرب چگونه غرب شد؟‌ (دلیل پیشرفت غرب)

۲- ما چگونه ما شدیم؟ (دلیل درماندگی ما)

چون مطالب این مقاله هم هم راستا با موارد بالا بود نام آن را “دبی چگونه دبی شد” قرار دادم.

برج الخلیفه دبی

شاد سازی افراد در علم مدیریت

یکی از موضوع های مدیریتی که باید هر مدیر رعایت کنه شاد سازی کارکنان هست که کلی از دانشمندان علم مدیریت دنیا دارن رو این مبحث کار میکنند، کلی هم شاخص براش به وجود آوردن که بسنجن هر یک از کارکنان میزان شادیشون چقدر هست حتی کلی متد گیمیفیکشن هم آوردن که باعث شاد تر بودن نیرو ها میشه تا در نهایت نتیجه بهتری در عملکرد آن ها حاصل شوند.

یک مقاله من قبلا نوشتم که در خصوص مواد های شیمیایی که در بدن ترشح می شود صحبت کردم که هر یک از مدیران باید آن را بدانند و در تلاش باشند که کدام ترشح گردد از اینجا می توانید آن را مطالعه نمایید.

 

جنگ های صلیبی

جنگ های صلیبی

این مقاله رو که داشتم می نوشتم یاد یک بازی افتادم که در زمان کودکی انجام می دادیم اگر دوستانی در دهه هشتاد با کامپیوتر بازی می کردند حتما با بازی جنگ های صلیبی بازی کرده اند این بازی یک متد خوب برای مدیریت می باشد و به ما مباحث مدیریتی زیادی را می آموزد در این بازی شما می بایست یک حکومتی را راه بندازید که دو شکل می توانید از مردم خود کار بکشید:

  • با مردم خود خوب باشید و پارک راه بیندازید مشروب سازی و کافه راه بیندازید، مالیات را کم کرده و قیمت ها را پایین بیاورید این مهم باعث می شد که مردم شما را دوست داشته باشند و ناخواسته برای شما بیشتر کار کنند و عملکرد بهتری را داشته باشید اگر شما از بر روی مردم عادی کلیک می کردید به فرض اینکه بازی شما نسخه فارسی باشد همه افراد می گفتند که از لطف فراوان شما راضی هستند.
  • حالت دوم به این گونه بود که شما می توانستید به جای استفاده از موارد بالا با ایجاد رعب و وحشت کار خود را پیش ببرید چندین دستگاه شکنجه در بازی قرار دهید و چند طناب دار یا گیوتین قرار دهید همچنین مالیات را هم زیاد کرده تا خود را ثروتمند نمایید و یا به اصطلاح مالیات را از جیب مردم تامین کنید در این حالت مردم از شما متنفر شده و فقط به خاطر ترس جان خود با شما همکاری می کردند در کار های خود کم کاری، تولیدات شما کمتر و … اتفاق می افتاد.

این موضوع رو گفتم به دلیل اینکه در حال حاضر به چشم این موارد را دارم مشاهده می کنم. سفر فعلی رو با فردین همراه بودم قبل از سفر برای برنامه ریزی سفر به وی گفتم:

+فردین کجاها دوست داری بریم؟

-من؟ ما که همه جا رو توی دبی رفتیم فکر نکنم جایی باشه که بریم.

+مطمئنی؟ میخواهی من چند جا رو بهت پیشنهاد بدم؟

-اوکی بگو

+موزه آینده

-آها این جدیده بریم

+چرخ و فلک دبی

-جدیده بریم

خلاصه من هشت تا جا رو گفتم که جدید بود و گفت بریم همه اینا در عرض دو سالی که فردین دبی نبوده ساخته شده بود.

به شدت حکومت دنبال ساختن جاهای جدید هست که باعث بشه مردم امارات و مسافر ها همگی حس شادی را داشته باشند در نتیجه باید به شما بگم که هر حاکم، هر مدیر، هر شخصی که مکانی در دست دارد باید به فکر افزودن مکان های تفریحی برای شاد سازی افراد باشد.‌ (هر چند که بعد مالی هم به همراه داره قطعا)

 

برگردیم به سراغ جیتکس

نمایشگاه جیتکس دبی

نمایشگاه جیتکس بزرگترین نمایشگاه تکنولوژی دنیاست (شایدم دومی باشه مطمئن نیستم) در کل باید بگم خیلی خفنه خیلی.

تمام تکنولوژی های روز دنیا و حتی آینده در آنجا معرفی می شود و بخش های مختلفی رو برای ما به نمایش می گذارند.

بخش های مختلفی برای برگزاری سمینارهای روز دنیا، سرمایه گذاری، ارتباط با صنعت، ورود به حوزه های جدید، استخدامی و… درون خود جای داده است.

مخصوصا چون از لحاظ تکنولوژی کشور ما به نسبت به کشور های جهان اولی عقب تر می باشد این تکنولوژی ها برای ما بسیار جذاب و دیدنیست.

وجود شرکت های غول تکنولوژی مثل مایکروسافت، هووایی، اینتل، سامسونگ و… باعث این امر می شود که جذابیت این نمایشگاه هزاران برابر شود.

این نمایشگاه امسال پذیرای بیش از ۲۵۰ هزار نفر و ۱۱۲ ملیت متفاوت بود که همه این افراد به دبی آمده بودند که این نمایشگاه را ببیند. ساعت این نمایشگاه از ۱۰ صبح تا ۵ عصر می باشد. خب با یک حساب سر انگشتی ۲۵۰ هزار نفر هتل می خواهند، ۲۵۰ هزار نفر بعد از ساعت ۵ عصر تفریح می خواهند، غذا می خواهند و رواج مالی را با یک نمایشگاه به صورت کامل درون دبی جاری نمود.

هزاران نفر از این افراد با این نمایشگاه در دبی سرمایه گذاری کرده، هزاران نفر استخدام و هزاران نفر دبی را با رسانه های خود به گوش مردم رساندند.

به نظر می آید نمایشگاه جیتکس به قدری برند می باشد که کل مردم میلیون ها درهم را وارد دبی می کنند که فقط و فقط و فقط از امکانات آن استفاده نمایند.

 

کنترل ترافیک و مدیریت آن

موضوع بعدی که در این سال ها شهودی می باشد وجود ترافیک می باشد امسال بعد از اتمام جیتکس هر دقیقه یک مترو به دو سمت نمایشگاه در حال حرکت بود که مدیریت این مترو ها یکی از خدمات بسیار ارزنده ای می باشد که به افراد داده شده است.

 

سرمایه گذارها

حضور سرمایه گذار های عرب و اماراتی نیز به صورت مستقیم دال بر این مهم داشت که تمامی افراد مغز را دارند جذب می کنند شما اگر ایده ای داشته باشید یا علم خاصی را داشته باشید (برای متخصصین ویزای طلایی ده ساله اورده) می توانید به راحتی سال های خوبی را با بهترین مزایا در دبی سپری نمایید.

 

علم و متخصص در امارات

 

MBRL کتابخانه شیخ محمد بن راشدسال اولی که به نمایشگاه جیتکس آمدم تعداد شرکت های اماراتی که در زمینه تکنولوژی فعالیت داشتند اندک بود ولی امسال به جرات می توانم بگویم هر قسمت که نگاه می کردید کشور مربوطه امارت بود (این در حالی هست که در همین تایم اینترنت ایران قطع شده است).

دولت امارات تماما به دنبال جذب افرادی می باشد که در زمینه آی تی فعالیت دارند. (پارسال دولت امارات ۱۰ هزار برنامه نویس را در فراخوان عمومی به دبی آورد.)

 

حضور بانوان در جامعه

مورد بعدی به دست گرفتن تمامی امور توسط بانوان بود، شما می توانستید شهودی این مورد را لمس نمایید تمامی غرفه ها، تمامی کسب و کار ها، اکثر سخران ها و… همگی به دست بانوان افتاده بود بالای ۴۰ خانم به عنوان مدیر عامل با من صحبت کردند این نشان می دهد که بانوان یکی از قدرت های برتر در این زمینه می باشند و دولت امارات با توانمند سازی بانوان به پیشرفت چند برابر خود سرعتی بی نظیر افزوده است.

در سالن شیخ سعید که تماما غرفه های دولت های خود امارات حضور داشتند وجود بانوان بیشتر می درخشید حتی در پلیس دبی نیز بانوان همانند الماسی در بین انگشتری می درخشیدند.

امیدوارم روزی برسد که در تمامی دنیا مخصوصا ایران حقوق های همگی مساوی بوده و بانوان نیز بتوانند به بهترین نحو حق و حقوق خود را دریافت نمایند.

یکی از مباحث دیگری که در جیتکس و کل دبی به چشم می آمد آزادی پوشش بود که در یکی از اصلی ترین موضوعات امروزه کشورمان می باشد. در جیتکس

  • بانوانی را می دیدید که کاملا محجبه بوده و حتی برقع بر صورت داشتند
  • بانوانی که حجاب کامل با حجاب سر داشتند
  • بانوانی که حجاب کامل بدون حجاب سر داشتند
  • بانوانی که حجاب نداشتند
  • و حتی افرادی که کاملا آزادانه وارد جیتکس شده بودند.

همگی از یک حقوق مساوی و همگی در راستای کار در کنار همدیگه حضور پیدا کرده بودند پس می توان نتیجه گرفت که آزادی در اجرای متفاوت عقیده ها می باشد.

این امر برای آقایان نیز شهودی بوده و به چشم می آمد آقایانی که

  • کاملا تیپ رسمی با کت و شلوار و کراوات آمده بودند.(مثلا ما)
  • آقایانی که با شلوارک و تی شرت
  • آقایانی که با دیشداشه و کندوره (لباس های عربی)
  • آقایانی که با تیپ اسپرت

آمده بودند همگی می توانستند با هم در یک فرهنگ سازمانی مشخص وارد جلسه شده و کار خود را تشریح دهند.

لازم به ذکر است که حتی آن دسته از اعراب که خود را از بقیه جدا می دانستند نیز نسلشان منقرض شده و به راحتی همه با همدیگر در ارتباط می بودند.

زندگی زیباست اگر زیبا تصورش کنیم و به همدیگر احترام بگذاریم.

همه در جایگاه خود برای خود ارزشمند هستند. فراموش نکنیم.

یکی دیگه از مواردی که میتوان به آن اشاره نمود صدایی می باشد که در مترو پخش می شود در قسمت های عمومی شهر صدایی که اعلام می نمایند شما در چه ایستگاه ای حضور دارید صدای آقا می باشد اما در تمامی مترو های جدید امثال

  • جبل العلی
  • متروریل
  • پالم
  • و …

همگی با صدای بانوان پلی می گردد که نشان دهنده این است که امارات متحده عربی توجه بسیار زیادی به حضور بانوان در جامعه نموده است و می خواهد نقش بانوان را تماما در جامعه نمایان گردد.

 

طبیعت در امارات

در نهایت می بایست به طبیعت امارات اشاره نمود که باید به شما بگویم در این بخش نیز امارات توجه بسیار شایسته ای به بخش های طبیعی و طبیعت نموده است این را می توان هم از بیابان هایش، هم از دریا و به خصوص از درختان متوجه شد.

در چند سال اخیر امارات متحده عربی به شدت به رویش درختان رو آورده و همه کشور را در این راستا پیش برده است جاهای بکر بسیار زیادی را با درختان بسیار بزرگ فراهم آورده تا هم به طبیعت توجه کرده باشد هم محل های تفریحی بسیاری را برای افراد خود به ارمغان آورده باشد.

شما می توانید به صورت شهودی ظهور درختان بزرگ و طبیعت را در امارات متحده عربی در چند سال اخیر تماشا نمایید.

 

بعد ورزش در امارات

موضوع بعدی که میتوان به آن اشاره کوچکی نمود توجه به ورزش عمومی و حال خوب مردم است. شیخ حمدان پسر شیخ محمد بن راشد حاکم دبی که ولی عهد فعلی دبی می باشد با انجام کارهای بسیاری خود را در قلب همگان جا نموده است یکی از این کار ها برپا سازی چالش های ورزشی است وی از مربیان ورزش درخواست نموده است که در اقصی نقاط دبی محل هایی را فراهم آورند و به ورزش عمومی بپردازند (هر رووز) همچنین از همه خواست نموده است که در این مراسم ها شرکت کنند و همگان در این مراسم به صورت گسترده شرکت می نمایند.

این در حالی است که هر چند ماه یک بار خیابان شیخ محمد بن راشد که جاده اصلی دبی می باشد را بسته و از همه دبی در خواست می نماید در این مراسم ها شرکت نموده و سلامتی خود را تضمین ببخشند.

خدمات گسترده ای که دولت دبی برای افراد و سلامت روحی آن ها انجام داده است بی شک جزو بهترین خدمات و خاص ترین کار هایی می باشد که هر دولت می تواند برای مردم خود انجام دهد.

 

ارسال شده در عمومی, کسب و کار, مدیریت
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حفوق سایت برای کیوان زینلی محفوظ است.