کیوان زینلی

0 %
کیوان زینلی
مدیرعامل، دیجیتال مارکتر
مدرس و طراح سایت سابق
  • محل سکونت:
    امارات متحده عربی
  • شهر:
    دبی
  • سن:
    27
زبان ها
انگلیسی
کدنویسی و دیجیتال مارکتینگ
html
CSS
جاوا اسکریپت
PHP
وردپرس
Laravel
Marketing
Search Engine Marketing
Search Engine Optimization
Digital Marketing Canvas
Typing speed of 105 WPM
Social Network
مهارت های نرم
  • رهبری تیم
  • دیجیتال مارکتینگ
  • استراتژی نویسی
  • مدرس
  • اقناع کنندگی
  • مدیریت عملکرد و سنجش ریسک
  • فن بیان قوی
  • مدیریت منابع انسانی
  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ
  • آنالیزر
  • حل مسئله و مشکل
  • مارکتینگ
  • Scram Master & Project Management

پلاگین های وردپرس

12 اسفند 1398

پلاگین های وردپرس یکی از هیجان برانگیز ترین و شاید بهترین قابلیتی بود که وردپرس با داشتن اون توانست تمایزی عظیم بین دیگر رقبای خود و دیگر سیستم های مدیریت محتوا ایجاد نماید.

اگر بخواهیم پلاگین های وردپرس را تعریف نماییم به شکل زیر آن را بیان می نماییم :

پلاگین یا افزونه در واقع امکانات افزودنی هستند که ما به سیستم مدیریت محتوای وردپرس اضافه می نماییم با این امکانات قابلیت هایی که درون خود وردپرس وجود ندارد یا وجود دارد و کامل نیست را میتوانیم به وردپرس اضافه نماییم.

هزاران هزارن پلاگین وردپرس وجود دارد که به دو دسته کلی تقسیم می گردند.

دسته اول : پلاگین های پولی

دسته دوم پلاگین های رایگان

پلاگین های وردپرس که پولی هستند را می بایست از سایت های معتبر یا سایت خود سازنده پلاگین تهیه نمود

اما افزونه های وردپرس که رایگان می باشند همگی در مخزن خود وردپرس وجود دارد که اگر شما از منوی افزونه ها افزودن را انتخاب نمایید می توانید از سمت چپ بالا نام افزونه را جستجو کرده و با آمدن آن افزونه مورد نظر را نصب نموده وسپس بر سیستم مدیریت محتوای وردپرس خود فعال نمایید.

من سعی کردم در این مقاله مجموعه ای از پلاگین های مهم و کاربردی را لیست کنم و برای شما قرار دهم این پلاگین ها باعث میشوند بسیاری زیاد کار شما سریع تر انجام گردد.(البته تعدادشون خیلی خیلی زیاده این چکیده ای از بهتریناشه)

 

در صورتی که جدول برای شما به خوبی نشان داده نمی شود می توانید فایل PDF این مقاله را نیز دانود نمایید.

 

[button style=”btn-success ” type=”button” title=”دانلود” ]

 

تعداد نام پلاگین وردپرس توضیح پلاگین پولی
1 Woocommerce قوی ترین پلاگین وردپرس در زمینه ساخت فروشگاه اینترنتی بوده به طوری که برای خود این پلاگین هزارن تا پلاگین کمکی خلق شده است. تمامی مواردی که شما می خواهید در زمینه ساخت فروشگاه داشته باشید ووکامرس به شما اهدا می کند پس بی شک برای فروشگاه می بایست از این سیستم استفاده نمود.
2 UserPro برای ساخت و استفاده از سیستم ایجاد کاربر ، ثبت نام کاربر ، صفحه ورود کاربر ، پروفایل کاربری ، امکان فالو (دنبال کردن) یکدیگر ، بازیابی رمز عبور ، جدا سازی پروفایل کاربر از پیشخوان وردپرس و … مورد استفاده قرار می گیرد.

 

$
3 WPML مخفف WordPress Multi Language  می باشد که به ما این امکان را می دهد که وب سایت خود را چند زبانه بکنیم. نکته حائز اهمیت در این پلاگین آن است که به خودی خود نیز می تواند محتوا را چند زبانه کند (با پلاگین افزودنی) اما پیشنهاد ما بر این است که شما محتوای زبان های دیگر خود را جداگانه تهیه نمایید. $
4 Gravity From این پلاگین بی شک قوی ترین و راحت ترین افزونه در زمینه خلق  انواع فرم می باشد که از امکانات بسیار زیادی برخوردار هست همچنین می بایست اضافه نمود که برای این پلاگین درگاه های پرداخت بانکی نیز موجود میباشد که به راحتی پس از پر نمودن فرم می توانید آنها را به درگاه بانکی بفرستید. $
5 Persian Gravity Form افزونه گرویتی فرم به خودی خود از مناطق ایران (استان ها و شهرستان ها) همچنین واحد پول ایران ساپرت نمی کند از طرفی نیز تقویم آن شمسی نمی باشد. که با نصب این افزونه به صورت مکمل قابلیت های ذکر شده را به گرویتی فرم اضافه می نماییم.
6 Contact Form 7 این افزونه در حین سادگی ، بسیار به ما کمک می کند که فرم تماس با ما را ایجاد نماییم این در حالیست که یک نسخه فرم تماس با ما را به صورت پیشفرض ایجاد نموده است اما مشکل این افزونه آن است که زمانیکه فرمی ارسال می گردد در پیشخوان ذخیره نمی گردد یعنی تنها به مدیر وب سایت ایمیل می شود اما پایگاه داده ای برای ذخیره آن ها در وردپرس در نظر گرفته نشده است.
7 CF7DB این افزونه برای حل مشکل افزونه بالا طراحی گردید است با نصب این پلاگین تمامی فرم های پر شده در Contact Form 7 در پیشخوان ذخیره می گردد.
8 Slider Revolution یکی از بهترین و قویترین پلاگین های وردپرس در زمینه ایجاد و ساخت اسلایدرهای پویا و متحرک با توانایی کنترل افکت های بسیار زیاد برای هر اسلایدر و المان های درون اسلایدر همچنین کنترل تایم ورود هر یک از المان های برای ایجاد انیمیشن های زیبا $
9 Layer Slider این نیز یکی از قوی ترین افزونه های وردپرس در زمینه ساخت اسلایدر های پویا می باشد که قابلیت های پلاگین بالا را نیز دارد. $
10 Smart Slider این افزونه علارقم رایگان بودن ، بسیاری از قابلیت های افزونه های بالا را داشته اما اسلایدر های ساخته شده در این افزونه از افزونه های بالایی سبک تر هستند.
11 Visual Composer یکی از قوی ترین افزونه ها صفحه ساز وردپرس می باشد. صفحه ساز ها ابزار هایی را برای طراحی وب سایت در اختیار ما فرار می دهند که بتوانیم بدون نیازبه دانش برنامه نویسی وب سایت خود را با سلیقه خود طراحی نماییم. قابل ذکر است صفحات ساخته شده توسط این پلاگین همگی ریسپانسیو می باشند و همچنین از قابلیت کلیدی این افزونه می توان به قابلیت طراحی در حالت لایو نیز اشاره نمود. $
12 Muffin Page Builder این افزونه قابلیت های افزونه قبلی را دارا بوده و نسبت به تعداد المان نیز از تعداد المان های بیشتری برخوردار است اما می بایست اشاره نمود که این افزونه تنها برای قالب BE بوده و همچنین قابلیت لایو نیز ندارد.
13 Elementor این افزونه نیز همانند ویژوال کامپوزر امکان لایو را نیز داشته و بسیاری از کاربران اذهان داشته اند که طراحی صفحات با این پلاگین بسیار دلنشین و جذاب می باشد. این نیز یکی از قوی ترین صفحه ساز های وردپرس می باشد. $
14 Akismet این پلاگین یک ضد هرز نامه می باشد که به صورت اتوماتیک با نصب وردپرس بر روی وردپرس نصب می شود و کافی است ما آن را فعال نماییم این پلاگین از ساخته های خود شرکت وردپرس می باشد و هدف آن جلوگیری از ارسال هرزنامه در بخش کامنت های وردپرس می باشد.
15 Jetpack این افزونه نیز برای خود شرکت وردپرس بوده و برای ما کار بهینه سازی وب سایت و افزایش سرعت سایت را انجام می دهد. $
16 Bbpress برای ساخت فوروم Forum می باشد.

Forum ها یا انجمن های گفتگو به صفحاتی گفته می شود که پیروی یک موضوعی خاص که معمولا موضوعات تخصصی می باشد به بحث و تبادل نظر می پردازند تالار های گفتگو یکی از بهترین مکان ها برای پرسش و پاسخ بین کاربران می باشد که تاثیر سئویی بسیاری نیز دارا می باشد.

17 Yoast seo قوی ترین افزونه در زمینه اتصال وب سایت و معرفی وب سایت به موتور های جستجوگر می باشد همچنین Seo  نمودن مطالب را با متد های روز انجام می دهد و با ما این امکان را می دهد که مقالاتی با رنک سئویی بهتری نشر دهیم. $
18 All in one Seo Pack قوی ترین رقیب افزونه بالایی می باشد که شما امکان سئو کردن وب سایتتان را می دهد هر دو پلاگین نسخه رایگان و پولی دارند. $
19 TinyMCE Advanced اضافه سازی امکانات تایپی و نوشتاری به ویرایشگر های وردپرس (بسیاری از امکانات مفید را به ویرایشگر کلاسیک اضافه می نماید همانند درج جدول ، تراز از دو سمت و …)
20 Classic Editor در حال حاضر واز ورژن 5 به بعد وردپرس ، ادیتور یا ویرایشگری که به شما امکان درج مطالب را می داد به ویرایشگر بلوکی یا گوتنبرگ تغییر یافت این در حالیست که هنوز کاربران برای استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ آمادگی لازم را نداشته و به دنبال ویرایشگر کلاسیک می باشد با فعال سازی این افزونه ویرایشگر کلاسیک برای شما فعال می گردد.
21 Wordfence یکی از قوی ترین افزونه های امنیتی وردپرس
22 All In One Security Pack اصلی ترین رقیب افزونه بالایی برای امن سازی وردپرس
23 Duplicate Post برای تکثیر نوشته ها ، برگه ها ، منو ها ، محصولات ، نمونه کار ها و … مورد استفاده قرار میگیرد.
24 Wp Super Cache این افزونه برای cache کردن صفحات وب سایت و بالا بردن سرعت سایت مورد استفاده قرار می گیرد.
25 W3 Total Cache این افزونه نیز همانند افزونه بالایی برای کش کردن سیستم و کاهش فایل های درونی وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد.
26 GADWP تحلیل گر گوگل آنالیتیکس برای کشور ایران (در این تاریخ که این مقاله رو مینویسم) تحریم می باشد ازاین رو ما به سراغ این افزونه می آییم تا با خواندن دیتا از گوگل آنالیتیکس بدون نیاز به فیلتر شکن به توانیم در خود پنل مدیریتی وردپرس تحلیل ها و آمار ها را مشاهده نماییم که با فعال سازی این پلاگین این کار به راحتی قابل انجام است.

Google Analytics Dashbord For WordPress

27 Regenerate Thumbnail image قسمت هایی از صفات وب سایت ما می باشد که به ما این امکان را می دهد که به صورت داینامیک بخش های دیگر وب سایت را در این بخش فراخوانی نماییم. مثلا در صفحه اول وب سایت ها معمولا نوشته ها در قالب اخبار ، مقالات یا محصولات در قالب فروشگاه نمایش داده می شود. این در حالیست که تصویری که در صفحه اول به نمایش در می آید تصویر شاخص همان نوشته یا محصول می باشد که ما با سایزی بزرگ آپلود نموده ایم که در صفحه اول هم با همان سایز بزرگ لود می گردد و با کد نویسی آنرا کوچک میکنیم این در حالیست که ما داریم برای یک بخش کوچک تصویری بزرگ را لود میکنیم که کاری کاملا اشتباه می باشد زیرا حجم صفحه اول ما را به شدت بالا می برد با نصب این پلاگین برای هر بخش متفاوت یک تصویر به همان سایز مورد نیاز ساخته می شود که دیگر نیازی به استفاده از سایز بزرگ نمی باشد و به صورت اختصاصی برای آن بخش در وب سایت قرار میگیرد.
28 Advanced Custom Field برای اضافه سازی بخش های جدید و قسمت های متفاوت به نوشته ها یا محصولات یا بخش های متفاوت در وردپرس همچنین می توانید یک بخش کلی همانند نوشته ها نیز به واسه این افزونه به وردپرس اضافه نمایید.
29 Mailchimp در واقع امکاناتی در خصوص اضافه سازی ایمیل ، ارسال ایمیل گروهی ، ایمیل تبلیغاتی و … از طریق هاست را می توانید با این افزونه انجام دهید.
30 Newslatter این پلاگین به کمک شما می آیند که همانند پلاگین بالا امکاناتی در خصوص ارسال ایمیل گروهی داشته باشید همچنین خبرنامه ای را بری شما مهیا می نماید تا بتوانید ایمیل های کاربرانتان را جمع نمایید.
31 Duplicator برای گرفتن یک فول بک اپ کامل از کل وردپرس و بالا آوردن کامل سایت در جای دیگر می توانید از این افزونه استفاده کرد.
32 Wp Smush Image وردپرس به خودی خود تصاویر آپلودی از سمت شما را بهینه نمی سازد برای این منظور شما می توانید از این افزونه فوق العاده قوی استفاده نمایید تا بتوانید با آپلود تصاویر حجم آن را کاهش دهید. همچنین این افزونه به کمک شما می آید تا به راحتی هر چه بیشتر تصاویری که قبلا نیز آپلود نموده اید را آپلود نمایید. $
33 Really Simple Captcha یکی ازاتفاقات ناخوشایندی که برای مدیران وب سایت اتفاق می افتد پر شدن زیاد محتوا های فرم های وب سایت توسط ربات هاست که شما می توانید با نصب این افزونه از ارسال فرم توسط ربات ها جلوگیری نمایید.
34 Nextgen Gallery ساخت گالری با افکت و استفاده از حالت های ایجکس و آلبوم سازی
35 Tablepress برای اضافه سازی قابلیت ساخت جدول در وردپرس
36 Loco Translate برای ترجمه قالب و افزونه ها به زبان های دیگر
37 AAM اضافه سازی و همچنین مدیریت نقش های کاربران و سطح دسترسی های آن ها در وردپرس

Advanced Access Manager

$
38 Wp Statistics برای نمایش بازدید های وب سایت آمار افراد و … که نسخه فارسی نیز در اختیار شما قرار می دهد.
39 Wp Google Map این افزونه برای اضافه سازی نقشه گوگل با قابلیت مدیریت آن و شخصی سازی آن توسط وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد که در تاریخ نگارش این مقاله می بایست برای دریافت API از گوگل هزینه پرداخت نمود.
40 Google Font برای استفاده از فونت های استاندارد گوگل می توانید از این افزونه استفاده نمایید اما فونت های فارسی را ساپرت نمی کند.
41 MW Font Changer برای اضافه سازی فونت های فارسی به وب سایت

فونت ماندگار

42 Use Any Font برای اضافه سازی فونت های دلخواه به وب سایت از آن استفاده می نماییم هر فونت برای استفاده در وب سایت می بایست دارای 4 فایل ttf, woff, woff2, eot باشد همچنین اگر آن فونت آیکون را نیز ساپرت نماید  می بایست فایل svg نیز به همراه فونت های بالا به وب سایت معرفی گردد.
43 Maintenance بسیاری از مواقع ما میخواهیم سایت خود را برای کاربران از دسترس خارج نماییم دلیل آن هم میتواند انجام تغییرات ظاهری و تغییرات درون وب سایت باشد که به هر دلیلی نمی خواهیم به جز ادمین ها شخص دیگری بتواند سایت را بررسی نماید به همین منظور یک صفحه ای طراحی می نماییم که افرادی که لاگین نیستند با باز کردن سایت به آن صفحه هدایت گردند این کار را با این افزونه به راحتی می توان پیاده سازی نمود.
44 Under Constriction این افزونه هم همانند افزونه بالایی تمایی امکانات برای بسته شدن سایت بر روی کاربران را به شما می دهد.
45 WordPress Importer Exporter برای درون ریزی و برون بری فایل های ابزارک های وردپرس
46 One Click Demo Import برای درون ریزی فایل های دموی ، ابزارک ها و Dat در وردپرس
47 WP Add Custom CSS برای اضافه سازی کد های CSS هم به صورت کلی کلی هم به صورت جداگانه در صفحات داخلی وردپرس
48 Wp DB BackUp برای گرفتن بک اپ از پایگاه داده به صورت اتوماتیک و ارسال آن به بخش های دیگر همانند ایمیل شما و هاست و …
49 Max Mega Menu برای اضافه سازی منو های افقی که بتوان در آن ها از المان استفاده نمود المان ها تصاویر ، ویدیو و … می باشد.
50 Social Media Share Button and Social Sharing Icon اضافه سازی دکمه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی در نوشته ها
51 WordPress Related Post نمایش پستهای مشابه در زیر پست های دیگر

در نسخه های جدید وردپرس این قابلیت به صورت پیش فرض وجود دارد.

52 WP Persian فارسی سازی زبان وردپرس
53 Wp Jalali بزاری افزودن تقویم جلالی (شمسی) به وردپرس همچنین فارسی کردن اعداد ، فارسی کردن ی و ک عربی و …
54 Persian Date شمسی سازی تقویم
55 WP Reset بازگرداندن به حالت اولیه وردپرس

تمامی تغییرات پاک خواهند شد.

56 WP Ads اضافه کردن تبلیغات به وردپرس
57 Zopim Zendesk چت آنلاین و پشتیبانی آنلاین
58 Raychat چت آنلاین و پشتیبانی آنلاین که توسط ایرانی ها ساخته شده است
59 Fuse Social Icon افزودن شبکه های اجتماعی به صورت محرک در صفحات
60 HD Quiz برگزاری آزمون آنلاین

این بود مجموعه ای از پلاگین های کاربردی وردپرس

آیا شما هم از پلاگین های وردپرس دیگری نیز استفاده می کنید؟اسمشون رو برامون کامنت کنید.

 

ارسال شده در طراحی وب سایت, وردپرس
۲s دیدگاه
  • برای بهینه سازی و سئو تصاویر کدوم افزونه رو پیشنهاد میدین؟

    9:56 ق.ظ 12 آبان 1401 پاسخ
    • کیوان زینلی

      درود بر شما
      من با wp-smush برای کم کردن جچم تصاویر
      و regenerate thumbnail برای چندباره گیری تصاویر
      و سئو یواست پریمیوم برای تصاویر می تواند مناسب باشد.

      5:47 ب.ظ 5 آذر 1401 پاسخ
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حفوق سایت برای کیوان زینلی محفوظ است.