40 روز مونده بود به شروع رویداد ، به من (کیوان زینلی) خبر دادن که شما باید این رویداد و برگزار کنید استرس خاصی داشتم چون تا اون موقع برگزار نکرده بودم و بنا به دلایلی برگزاری این استارتاپ ویکند از بقیه استارتاپ ویکند های معمول دشوار تر هم بود.
از طرفی هم خیلی شوق برگزاری رویداد و داشتم، با بچه های تیم (هفت وب) موضوع را مطرح کردم (مهدی موحد نژاد ، نیلوفر باقری ، پریسا صفاری) بچه ها هم از طرفی خوشحال شدند و از طرفی سر در گم بودند در نهایت تصمیم بر این گرفتیم که این رویداد را با نهایت کیفیت برگزار نماییم.
توی همون حواشی بود که با دکتر حامد حدادپژوه و امیر درجه در شرکت اپ ساز جلسه داشتم از آنها خواستم که تجربیاتشان را در برگزاری استارتاپ ویکند ها در اختیار من قرار داده و به من کمک کنند هر کدومشون راهنمایی های خاصی بهم کردند (جلوتر میبینین که حامد خیلی خیلی کمک کرد.)
در وحله اول ما با بچه های تیم چندین استارتاپ ویکند قبلی را بررسی کردیم و بهترین منتور ها رو از زوایای مختلف انتخاب کردیم.
سپس ما منتورهایی را که مناسب برای برگزاری کارگاه ها در استارتاپ ویکند بودن را بررسی کردیم.
کارگاه پر کردن بوم کسب و کار، چه کسی بهتر از مهدی ، بله دکتر محمد مهدی رجاء با اون حال و هوا و انرژی همیشگیش. بهترین گزینه ی ممکن بود.
کارگاه MVP (حداقل محصول قابل فروش) ، حامد تکمیل کسی بود که همه بچه ها روش اتفاق نظر داشتیم.
و درنهایت کارگاه نحوه ارائه که آن هم قرار شد با خانم زینب وصال پیشش ببریم.
در بررسی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که اگر 1 کارگاه به این لیست اضافه شود که بتوانیم افراد را ترغیب کنیم که استارتاپشون رو با روش های دیجیتال مارکتینگ به بازار اینترنتی ببرند می تونه براشون خیلی مفید واقع بشه در این بین من مهندس ایمان خلخالی را پیشنهاد کردم. ایمان که کارش فوق العاده عالی بود در این دوره در کانادا به سر می برد ما تصمیم گرفتیم که 1 کارگاه با نام ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ را با ایمان خلخالی توی این رویداد به صورت لایو برگزار کنیم.
پس من برای هماهنگی با این افراد اقدام کردم.
من برای برگزاری این رویداد از روز قبل با دکتر رجاء هماهنگ کرده بودم ، قرار شد در این رویداد به عنوان تسهیلگر(شخصی که اگر هر مشکلی به وجود بیاد می تونه اون رو رفع کنه) حضور داشته باشه(واقعا هم مشکلات و برطرف کرد) و اینکه قبول کردن که تجاربشون رو در اختیار ما قرار بدن همچنین قبول کردن که کارگاه چگونگی پر کردن بوم کسب و کار را برگزار نمایند.
در همین حواشی موسسه دیباگران (نوید) یک کارگاهی به نام دیجیتال مارکتینگ گذاشته بود که از قضا استاد این کارگاه نیز حامد تکمیل بود.
ما رفتیم سر این کارگاه و به هر طریقی که بود موضوع و با حامد در میون گذاشتم حامد گفت اگر تعداد به حد نصاب برسه و با کیفیت بالایی برگزار بشه مشکلی نداره میاد این کارگاه و برگزار میکنه.
در همون روز خانم بنفشه قصرفخری هم در این کارگاه حضور داشتند موضوع و باهاشون در میان گذاشتم بنفشه گفت:
تا حالا برگزار کردی ؟
نه.
خب میدونی باید چه کارهایی انجام بدی؟
نه دقیقا!
تو هفته آینده که من شرکت باشم باهام هماهنگ کن تا اطلاعاتش رو برات بفرستم.
همین جا بود که من ازشون خواستم بیان و به عنوان منتور در این رویداد شرکت کنند.
در آخر کارگاه ایمان قصرفخری هم اونجا حضور پیدا کرد با ایمان برای اینکه به عنوان داور در رویداد حضور پیدا کنه صحبت کردیم و به من این دلگرمی و داد که هر کمکی از دستش بر بیاد و برای برگزاری رویداد انجام میده.
اون شب خیالم کمی راحت تر بود بعد از اون ، شنبه به خانم قصرفخری پیام دادم و بهشون گفتم که فایل هارو بفرستن منابعی فوق العده عالی که تقریبا اکثر اون چیز هایی که باید راجب برگزاری رویداد استارتاپ ویکند رو میدونستی داخلش بود فقط باید طرح هاشو پیاده سازی میکردی اینجا بود که پای فردین فاطمی (طراح شرکت) به موضوع باز شد. بعد از چند روز هماهنگی بالاخره رفتم خونشون ، آخر شب بود رفتیم تو اتاقش و همه داستان رو براش شرح دادم قرار شد چند تا طرح اولیه بزنه که از بین اون ها طرح های اصلی و در بیاریم(بنر ها ، کارت های شناسایی ، استند ها و…).
فردا شبش چندین تا طرح اساسی برای بنر استارتاپ ویکند قلم زده بود اگر تو گوشیه شخص دیگه ای می دیدم باورم نمیشد که کار دانلودی نبوده باشه طرح ها فوق العاده خوب بودن حتی انتخاب بهترینش هم برام سخت بود با پرسیدن نظر از خودش بالاخره طرح انتخاب و پیاده سازی کردیم بعد از اون طرح 4 تا استند نقاشی شد که از بس خوب بودن من مجبور به انتخاب 2 تاشو از بهترین ها شدم و در نهایت طرح هارو برای چاپخونه ارسال کردم.
همزمان با این روند از سمت دیگر ، از دانشگاه علمی کاربردی علوم پزشکی کوار از من و مدیر مرکز رشد خوشه فناوری های صنایع مخابراتی ایران (علیرضا معدلی) دعوت شده بود که بریم و برای دانشجوهاشون 1 کارگاه آشنایی با استارتاپ ویکند برگزار کنیم.
کارگاه خوب و پر انرژی بود تو اون کارگاه خیلی از دانشجویان،علاقه مند به شرکت در استارتاپ ویکند شدن(1 تیم خیلی خوب از این ها تشکیل شد زیر نظر استادشون محمد مهربهشتی “که به عنوان منتور هم در رویداد حضور داشتند” و به استارتاپ ویکند شتاب اومدن) تقریبا در حد 2 ساعت و ربع من داشتم برای بچه ها از سیر تا پیاز استارتاپ و استارتاپ ویکند رو شرح می دادم.
پس از بازگشت از کوار ما اومدیم و مجددا روی لیست منتور ها کار کردیم.
دکتر حامد حدادپژوه که هم موسس پلتفرم اپ ساز بود و دکترای امنیت داشت گزینه بسیار مناسبی برای منتوری بود.
سامان کاظم پور 1 فرد موفق 1 استارتاپ موفق؛ سامان مدیر عامل شرکت آیرین بود که به صورت خیلی موفق در بازار جهانی داشتند رقابت میکردند و همچنین بسیار هم موفق بودند. به طوری که در سال 2015 قالب آنها بهترین و پر فروش ترین قالب تم فارست (تم فارست بزرگ ترین سایت در زمینه عرضه قالب های وب سایت ها و سیستم های مدیریت محتوایی همانند وردپرس است) شد.
برای اینکه با سامان هماهنگ شوم مشکلاتی پیش رو بود من شماره ایشون رو نداشتم از قضا در همون زمان وی به گروه مجمع برنامه نویسان شیراز پیوست(در تلگرام) تا دیدم وارد گروه شدن بهشون پیام دادم و ازشون خواستم که به عنوان منتور برای استارتاپ ویکند بیایند و قبول کردند همچنین ازشون خواستم که یک منتور گرافیک هم بهم معرفی کنند(گروه آیرین در زمینه ساخت ویدیو و کار های گرافیکی فوق العادست) ایشون بعد از گذشت چند روز پریسا منجزی رو به من معرفی کردند یک خانم بسیار خلاق.(خلاقیتشون رو هم توی روز رویداد به همه نشون دادند که بهش میرسیم.) من از آقای کاظم پور خواستم که خانم منجزی رو هم به عنوان منتور دعوت کنند و ایشون هم پذیرفتند.
شیراز تخفیف یکی از استارتاپ های موفق شیراز بود که داشت فعالیت عظیمی و در ساختار تخفیفات گروهی انجام میداد ما تصمیم گرفتیم مدیر عامل شیراز تخفیف “فرزاد نصیرزاده” رو هم به عنوان مربی برای رویداد بیاوریم و ایشون هم کلی استقبال کردند همچنین اذهان داشتند که برای کمک به استارتاپ ها همیشه پیش قدم می شوند.
کمدا!!! استارتاپی برای بانوان؛ از همون روز های اول از ثنا خالصی خواستم که بیاد و تو استارتاپ به عنوان مربی به بقیه تیم ها کمک بکنه که تا هفته قبل رویداد دنبال جذب ایشون و آوردنشون به استارتاپ ویکند بودم.بالاخره ایشون پذیرفتند که در این رویداد حضور پیدا کنند.
از طرفی با بررسی هایی که داشتیم از امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت ثانیه پردازان هم خواستیم که تشریف بیارن (بنا به دلایل ایشان در این استارتاپ ویکند نتوانستد حضور پیدا کنند.)
ما نیازمند اشخاصی مسلط بر بوم کسب و کار بودیم که بتوانند در پر کردن بوم به افراد کمک کنند. زهرا دشتکی پور مدرس و مشاور برندینگ و ارتباط با مشتری،کمکی عالی برای یافتن مشتری و نحوه ارتباط با مشتری را می توانست به تیم ها برساند.
برای خود بوم نیز با پیشنهاد معدلی با خانم پریسا محزون آشنا شدیم که منتور قبلی مرکز شتاب دهی دیموند بوده و در این زمینه بسیار تخصص داشتن.
چندین روز بعد حسین افراسیابیان مدیر کارورزی و اشتغال دانشگاه زند نیز به لیست منتور ها پیوست.
تیم منتوری تکمیل گردید.
از این رو ما به دنبال تکمیل کردن تیم داوری بودیم.
دکتر محمد امین شایگان (که بنا به دلایلی نتوانستند حضور پیدا کنند و بسیار عذرخواهی کردند.) ریاست محترم دانشکده مهندسی دانشگاه آزاد شیراز
دکتر وحید صفاری مدیر عامل شركت سامانه ساز تيرازيس
ایمان قصرفخری مدیرعامل و موسس پارسکدرز
امید امرائی مدیر و موسس UX شیراز
مرتضی ستار مدیر عامل شرکت داده نگار داتیس پارس
سید احمد قریشی نژاد ریاست محترم کانون کارآفرینی فارس
البته با برگزاری فوق العاده رویداد ما برای داوری در خدمت بزرگوارانی همچون :
دکتر نصیری معاونت محترم پارک علم و فناوری فارس
دکتر مهرداد اسلامی ریاست محترم مرکز رشد پارک علم و فناوری فارس (ICT)
دكتر مخبري رييس دانشگاه زند
دکتر محمد افشار معاون دانشگاه علوم پزشکی کوار
مهندس فیروزثانی قائم مقام دانشگاه زند
دکتر شفیعی مرکز رییس رشد اقماری پارک علم و فناوری استان فارس
و …
تیم داوری و تیم منتور ها تکمیل شد نوبت تیم اجرایی بود بچه های تیم هفت وب که تمایل خود رو به همکاری اعلام کرده بودند از طرفی ما به عکاس نیاز داشتیم در این راستا از فاطمه فاطمی و ناهید عطایی خواستم که به تیم اضافه بشوند.
علیرضا حکیم رابط یه فرد فکر باز ، خلاق و اهل کار و بسیار شوخ ، ایشون هم با تمام وجود همکاری خود رو برای برگزاری رویداد اعلام داشتند.
برای کار های هماهنگی وعده های غذایی (اعم از صبحانه،ناهار،شام و میان وعده ها) من از دوست خوبم امین ستوده مدیر عامل مجلس پلاس(استارتاپی در زمینه برگزاری مجالس) کمک خواستم و امین هم موافقت کرد و تیم اجرایی نیز تکمیل شد.
دکتر حامد حدادپژوه برنامه ای رو تدارک دیده بود که برم و در دانشگاه صنعتی برای دانشجویانشان کارگاهی برگزار کنم که دانشجویانشان با استارتاپ ویکند آشنا شوند.
ساعت 10 کارگاه شروع می شد ساعت ده ده کم من جلو در ورودی دانشگاه بودم نگهبان دم در مانع ورود من به دانشگاه شد این در حالی بود که من گوشی خودم رو گم کرده بودم و 1 گوشی ساده در دست داشتم که شماره دکتر در اون نبود لپ تاپ درآوردم که از تلگرام شماره و بردارم ولی به علت نبودن اینترنت تلگرام کانکت نشد! وای فای لپ تاپ رو روشن کردم 1 وای فای بدون رمز پیدا کردم سیگنالش خیلی کم بود به احتمال زیاد باید در نقطه ای دور می بود تنها 1 نفر از تو تلگرام لود شد، امیر درجه موسس اپ ساز ، شریک حامد؛به امیر زنگ زدم و شماره حامد و ازش گرفتم و پس از زنگ زدن به حامد،بچه های انجمن علمی اومدن و بعد از صحبت با نگهبان تونستیم بریم داخل و این کارگاه و برگزار کنیم.
تیم اول استارتاپ ویکند شتاب از بچه ها همین کارگاه بودند.
1 کارگاه پیش رویداد هم در دانشگاه علمی کاربردی صنایع مخابراتی ایران برگزار کردیم که افرادی که در سایت ثبت نام کرده بودند و دانشجویان علاقه مند در آنجا حضور داشتند.
دانشگاه آزاد،دانشگاه خودم
با اساتید های علاقه مند به موضوع صحبت کردم بسیار استقبال کردند و کلاس های خود رو در اختیار من قرار میدادند تا برای دانشجوها بگویم که استارتاپ ویکند چیست.
دکتر وحید صفاری (همزمان در اون روز خودم هم ارائه داشتم و تا آخر کلاس وقت و بمن دادن که استارتاپ رو شرح بدم)
دکتر مهدی صفرپور در چندین کلاس و چندین جلسه کلاس هایش را به من سپرد که برای دانشجویان توضیحاتی کامل در این خصوص دهیم حتی در کلاس هایی که من کلاس نداشتم نیز این امکان را فراهم نمود.(تیم دوم آپرو از اینجا به استارتاپ ویکند پیوست.)
همزمان با من مهدی موحد نژاد این کارگاه ها را در کلاس های دانشگاه علمی کاربردی صنایع مخابراتی ایران برگزار می نمود.
در این برحه زمانی من یک کلاس مدیریت فروش در مدیریت صنعتی میرفتم که در اونجا هم سر کلاس استاد منصوری توضیحاتی دادم که تیم سوم(کار راه انداز) ازمیان این بچه ها بود.
این بخشی از کارگاه های پیش رویداد بود.
غذا
برای هماهنگی وعده های غذایی با امین ستوده به رستوران ها و بیرون بر های اطراف فرهنگ شهر و معالی آباد رفتیم 18 رستوران و بیرون بر را صحبت کردیم و تصمیم بر 3 رستوران شد که در آخر میل آن معالی آباد انتخاب ما شد.
خرید های لوازم تحریر و چاپ موارد مورد نیاز نیز انجام شد.
در این 1 ماه اخیر برنامه های چاپی اعم از چاپ بنر و استند ها نیز همزمان انجام می شد.
(در این میون کلی مزاحم فردین فاطمی شدیم.)
آماده برگزاری رویداد بودیم.
3 روز مونده به رویداد ما ، نمایشگاه کارآفرینی در شیراز بود که ما نیز در آنجا غرفه داشتیم و تیم به دو دسته تقسیم شد که خانم باقری و خانم صفاری در نمایشگاه و بقیه دنبال کار استارتاپ ویکند بودیم.
همه چیز هماهنگ شده بود. روز قبل هم خرید های میوه ها ، ظروف و لوازم رویداد انجام شد.
صبح رویداد ما با شروع اولین سری باران پاییزی آغاز گردید وسایل هارو برداشته و به دانشگاه جامع علمی کاربردی در فرهنگ شهر رفتیم بنر بزرگ رو در بیرون ساختمان بر روی نرده ها در زیر بارون نصب کردیم.
بعد از نصب بنر ها و بر پاسازی استند ها ، میکروفون ، اینترنت و ویدیو پروژکتور را چک کردیم.
در اینجا باز به 2 گروه تقسیم شدیم خانم باقری و خانم صفاری لوازم را در داخل پوشه ها را قرار می دادند.
ژتون های غذا
ژتون های میان وعده
برگه های رای
بوم کسب و کار در سایز کوچک
خودکار
و …
من و مهدی و علیرضا حکیم رابط نیز برای خرید رابط برق رفتیم. ساعت حدود 12 نیم ظهر بود 1 ساعت و نیم قبل از شروع رویداد، ماشین ما پنچر شد تا ساعت 1 ربع درگیر پنچرگیری ماشین بودیم سپس برگشته و میز و صندلی هایی که اجاره کرده بودیم را تحویل گرفته و با کمک بچه ها به طبقه سوم بردیم.
کم کم افراد به سالن می آمدند خانم باقری و خانم صفاری پس از چک کردن لیست شرکت کننده ها ، پوشه و کارت شناسایی هایشان را به آنها تحویل میدادند.
دکتر رجا آمد. سیستم اکانتینگ میکروتیک را برای اینترنت انجام داد.
تا ساعت 4 افراد دیگر نیز در سالن مستقر شدند دکتر رجا بحث را با اطلاعاتی در مورد پرورش ذهن برای ارائه ایده شروع نمود سپس نوبت به معرفی تیم اجرایی ، معرفی تیم منتورها و بعد از اون در حد 15 دقیقه به سخنرانی خانم دکتر اسفندیاریان و جناب آقای مودت گوش فرا دادیم.
سپس تمامی افرادی که ایده داشتند اسم خود را در لیست ایده ها نوشته و به ترتیب تک تک آمدند و ایده هایشان را در 1 دقیقه برای تمامی افراد شرح دادند. تا ساعت 7 نیم درگیر تشریح ایده ها بودیم 53 ایده در این دوره از استارتاپ ویکند شیراز مطرح شد.
پس از آن مردم به بیرون از سالن رفته تا با دوستان خود برای خود رای جمع کنند.
در حین پذیرایی همه به فکر جمع آوری رای برای ایده های خودشان بودند همهمه ای در سالن به پا شده بود پس از 20 دقیقه افراد مجدادا به سالن برگشته و به کارگاه چگونگی پر کردن بوم کسب و کار رفتند و بچه های تیم اجرایی با منتور ها (برای نظارت بر روی کار) برای شمارش آرا به سالن زیرین رفته و آرا رو جمع کردند.
بعد از جمع زدن آرا کلاس چگونگی پر کردن بوم کسب و کار نیز پایان یافته بود و با شور هیجانی خاص دکتر مهدی رجا اعلام نتایج را آغاز نمود.
از من و مهدی خواست به بالای سن برویم و تیم های آخر را البته با هیجان اعلام کنیم.
سپس از تیم 8ام تا تیم اول را نیز خودشان اعلام کردند و از افرادی که ایده هایشان انتخاب شده بود خواستند که بر روی سن بیایند و هر شخص 3 دقیقه زمان داشت که 1 توضیح جامع راجع به پیاده سازی ایده و تخصص هایی که در ایده نیاز دارد بگوید که بتواند هر چه زود تر تیم خود را جمع نماید.
سپس پس از دریافت شام افراد به خانه های خود رفتند تا در اول صبح روز بعد بتوانند در مکان حاضر شوند.
در این حین ما با مشکل بسیار بزرگی روبرو شدیم و آن هم مخالفت برگزاری رویداد در دانشگاه جامع علمی کاربردی توسط مسئولین این دانشگاه بود.
در ساعت 10 شب روز اول در حالی که باران هم به تندی می بارید ما تا 1 ساعت و نیم درگیر بحث با این اشخاص بودیم که ما به همه اعلام کردیم ما صندلی و میز چیدیم ولی دریغ از یک درصد توجه؛ با آن حال پریشان و عصبانی با معدلی خداحافظی کرده و به دکتر مهدی رجا تماس گرفته و او را در جریان ماجرا قرار دادیم. پس از رسیدن من به خانه دکتر با من تماس گرفت و گفت به هیچ وجه نیاز به نگرانی نیست.
دکتر آخه اینا میگن دیگه نباید اینجا برگزار بشه
بابا مگه من تسهیلگر رویداد شما نیستم؟
بله چرا شما هستید.
پس راحت بخواب. فردا تا ظهر همونجا برگزار کنید بقیش هم با من.
صبح روز پنج شنبه
صبح روز 5 شنبه ساعت 8 صبح در محل حاضر شدیم و افراد به دانشگاه جامع آمدند همزمان با صرف صبحانه افراد به فکر جمع آوری تیم هایشان بودند.
من نیز مقدمات کارگاه ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ با مهندس ایمان خلخالی که در کانادا بودند و قرار بر این بود که با اسکایپ با هم کانکت شویم و به صورت لایو برگزار کنیم فراهم میکردم.
در ساعت 9 تیم ها به این کارگاه آمدند. ایمان با تسلط کامل بر موضوع کار خود را شروع کرد متاسفانه بخاطر زیرساخت نامناسب اینترنت با قطع وصلی روبرو شدیم که از وی خواهش کردیم این موضوعات و این کارگاه را ضبط نموده و ویدیو آن را در اختیار کاربران قرار دهند.
لینک ویدیو
از ساعت 10 نیم که تمام افراد در قالب تیم دور هم جمع شدند تا صرف ناهار در حال پر کردن بوم کسب و کار خود به کمک منتور ها بودند.
هر تیم با شور و هیجانی خاص و بعضا با دلهوره به کار خود ادامه میداد که منتورها در اینجا بسیار به کمک تیم ها آمده و تجارب و علم خود را در اختیار آنان قرار می دادند.
در ساعت 2 نیم کارگاه ساخت MVP با حامد تکمیل شروع شد تمامی افراد از این کارگاه بسیار راضی بودند سپس بعد از آن ما به کمپ دوم خود یعنی دانشگاه زند رفتیم.
قبل از رفتن به کمپ دوم (که از صبح دکتر رجا آن را آماده نموده بود) عکس یادگاری دست جمعی نیز از دوستان گرفته شد که در روز بعد به آنها به عنوان یادگاری تحویل داده شد.
تمامی وسایل های مورد نیاز اعم از بوم و لوازم مورد نظر ، بنر ها ، استند ها و … همه این ها به دانشگاه زند انتقال یافت.
مینی بوس هایی نیز برای انتقال افراد در دم در دانشگاه منتظر سوار کردن تیم ها بودند.
دانشگاه زند
من تا وسایل های اضافه را جمع کرده و به دانشگاه رفتم کمی طول کشید پس از رسیدن، من با صحنه ای غیر قابل باور روبرو شدم دکتر رجا که صبح تا ظهر در حال آماده سازی فضا بود بسیار این کار را حرفه ای انجام داده بود پایه هایی برای قرار گیری بوم ها ، میز ، صندلی همه چیز به صورت بسیار عالی در کنار هم قرار گرفته بودند حتی ویدیو پروژکتور ، میکروفون ، اسپیکر و … تهیه نموده بودند.
تیم ها تا شب با کمک مربی ها فرصت ساختن MVP خود را داشتند و در پایان شب با رفتن تیم ها به خانه ما ماندیم و سن فردا را آماده ساختیم.(دکتر رجا هماهنگی آوردن سن و سر پا کردن آن را نیز انجام داده بود.)
صبح روز بعد دوستان پس از میل نمودن صبحانه به کارگاه چگونگی ارائه با خانم زینب وصال رفتند. که چگونگی نحوه ارائه دادن طرح ها به داور ها را به کاربران آموختند.
تا ساعت 3 ظهر تیم ها در حال آماده سازی ارائه های خود بودند (درحالی که اکثر تیم ها اصلا به فکر خوردن ناهار نیز نبودند.) تیم ها تک تک به پیش داوری رفتند پیش داوری ، ارائه به مربیانی بود که در این چند روز با آنها بودند و مشکلات نهایی ارائه آن ها را میگرفتند به آنها گوشزد میکردند.
در ساعت 5 مراسم اختتامیه آغاز شد.
دکتر رجا بحث را شروع کرد تشکری از تیم اجرایی ، تشکر از منتور ها و مجموعه زند.
سپس داور ها ، سرمایه گذاران و افراد سرشناس این صنعت در سالن مستقر گردیده بودند و هر تیمی در 5 دقیقه ایده خود را شرح می داد 3 دقیقه نیز مجبور به پاسخگویی سوالات داوران بودند.
پس از اتمام ارائه ها از من خواسته شد تا دقایقی را سخن به کلام بیاورم. در این میان از طرح بی نظیری که در این 3 روز پریسا منجزی قلم زده بودند پرده برداری شد.
سپس افراد به بیرون از سالن رفته و داوران در سالن مانده و آرا را جمع زدند. داوری این رویداد بسیار سخت شد امتیاز ها بسیار نزدیک بهم ، حتی بعد از وزن دار شدن نیز بسیار امتیاز ها نزدیک بهم بودند که 4 تیم به عنوان تیم های برتر انتخاب شدند 2 تیم سوم و تیم اول و دوم.
همزمان با جمع زدن آراء افراد گواهینامه های خود ، 1 لیوان سرامیکی از طرف شرکت IRPOWERWEB ، عکس یادگاری روز قبل را دریافت نموده و پس از اتمام جمع زدن آراء از افراد خواسته شد که به سالن بازگرند.
دقایقی حساس
عجب سکوتی فرا گرفته بود سالن را ، همه منتظر اعلام نتایج بودند و دکتر رجا نیز آماده برای جو دادن به تیم ها بود. بالاخره بعد از گذشت دقایقی دکتر تیم سوم را اعلام نمود.
تیم سوم دوم (بقول دکتر رجا) “کار راه انداز”… تیم کار راه انداز به بالا آمده و مورد تشویق قرار گرفت.
تیم سوم اول “پرستاریاب”
تیم دوم “آپرو”
تیم اول “زرشک”
که به ترتیب بالا آمدند و تیم خود را معرفی نمودند پس از اتمام معرفی تیم های برتر همه افراد راضی و خوشحال بودند چه افرادی که در تیم های اول تا سوم بودند چه تیم هایی که انتخاب نشده بودند زیرا که از آموزش های دیده شده و پیدا کردن تیم و آشنا شدن با افراد موفق در حیطه شغلی خود بسیار راضی بودند.
با تقدیم هدایایی نیز به داوران همه به تدریج سالن را ترک نمودند.
و تیم هفت وب با کمک دکتر رجا و آقای افراسیابیان محیط را جمع کرده (بنرها،استند ها و …) وسایل ها را برداشته و به خانه های خود رفتیم.
این بود مروری بر سیزدهمین استارتاپ ویکند شیراز، شما می توانید خلاصه این مطلب را در این لینک دنبال نمایید.
امیدوارم کامل در جریان رویداد قرار گرفته باشید.
ممنون از شما . واقعا همونی بود که می خواستم،کامل و بدون نقص
خواهش میکنم…