کیوان زینلی

0 %
کیوان زینلی
مدیرعامل، دیجیتال مارکتر
مدرس و طراح سایت سابق
  • محل سکونت:
    امارات متحده عربی
  • شهر:
    دبی
  • سن:
    27
زبان ها
انگلیسی
کدنویسی و دیجیتال مارکتینگ
html
CSS
جاوا اسکریپت
PHP
وردپرس
Laravel
Marketing
Search Engine Marketing
Search Engine Optimization
Digital Marketing Canvas
Typing speed of 105 WPM
Social Network
مهارت های نرم
  • رهبری تیم
  • دیجیتال مارکتینگ
  • استراتژی نویسی
  • مدرس
  • اقناع کنندگی
  • مدیریت عملکرد و سنجش ریسک
  • فن بیان قوی
  • مدیریت منابع انسانی
  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ
  • آنالیزر
  • حل مسئله و مشکل
  • مارکتینگ
  • Scram Master & Project Management

مذاکره حرفه ای و آموزنده با زبان انگلیسی (نکات جذاب در مزاکره)

28 مهر 1400

از پارک آبی لاگونا‌ دبی که بیاید بیرون دقیقا به ساحل تازه ساز لمار خواهید رسید. فضای جالبی دارد تقریبا اصلی ترین مواد استفادهشدهدر این ساحل چوب می باشد.

در ابتدا که چند نقاشی در کف زمین به صورت سه بعدی از تمساح، لاک پشت، مارمولک ومشاهده خواهید کرد و پس از آن به غرفهها و مغازه های ساحل خواهید رسید.

چندین غذا خوری، نوشیدنی، کافی، هدیه وخواهید دید و هر چه به میدان نزدیک تر می شوید کماکان غرفه ها نیز لوکس تر می شوندتا آخرین آن ها که بسیار نیز به میدان نزدیک است یک غرفه شیشه ای بسیار لوکس با نمای ساختمان های خیلی خوشگل و زیبا میباشد.

همان گونه که من، ویدا و مهسا منتظر تاکسی بودیم ویدا (یک معمار بسیار پر ذوق که عاشق بناهای زیباست) با هیجان هر چه تمام گفتچه ساختمون های قشنگیدر همین حین خانم و آقایی که دم در منتظر بودن گفتن اکر دقایقی تایم‌دارید بفرمایید داخل تا توضیحاتتکمیلی رو خدمتتون عرض کنیم ما هم که برامون جذاب شده بود رفتیم داخل و با احترام بسیار زیاد با انگلیسی با ما صحبت کردند.

مذاکره شروع شد

امکانش هست اسم هاتون رو بدونم

اسامی

از کدوم کشورید؟

ایران

توریست هستید یا ساکن؟

توریست

آب میل دارید؟

بله

ما شرکت داماک هستیم که یکی از بزرگ ترین سازنده برج های تجاری، اداری، مسکونی و هتل در دبی می باشد و ما خوشحال میشویم اگر دقایقی زمان دارید بریم و ایونتی که ما امروز داریم ببینید (فاز آگاهی دادن)

چه ایونتی؟

شرکت ما هم اکنون در حال برگزاری یک رویداد سرعت با ماشین مسابقه ای می باشد (تکنیک گیره) اگر موافقید تا ماشین بیاید دنبالشما و کما بر دیدن این رویداد هیجان انگیز از پروژه های ما هم دیدن کنید.(CTA)

ویدا که علاقه زیادی به معماری و سرمایه گذاری های منطقی داشت گفت که بدم نمیاد قیمت هاشون رو بدونم و مهسا هم موافق بود پسدر نتیجه ما موافقتمون رو اعلام کردیم و اون ها اعلام کردند که ماشین بیاید دنبال ما و این پروسه حدود ده دقیقه طول خواهد کشید.

این زمان چون در اوج ترافیک روز بود به ۳۰ دقیقه افزایش یافت و در این حین به بهترین نحو با ما رفتار شد که مبادا تلف شدن وقت رواحساس کنیم در ابتدا خانم جوانی که اسمشمهربانو از کشورلبنانبود امد و پروژه هایی که شرکت ساخته بود رو به کمک مردجوانی بر روی نقشه به ما نشان داد (فاز علاقه مند سازی) سپس مرد جوان پرسید میدونم شما از ساحل اومدید نظرتون با یک کافیچیه؟ ما هم موافقت کردیم و وی رفت و ابتدا با کوکی سپس با کافی ها برگشت (فاز علاقه مند سازی) در زمانی که پسر جوان رفت وکافی بیاورد خانم دیگری که اصالتا برای ***************** بود به پیش ما آمد و تاریخچه شرکت را برای ما تعریف کرد در اینجابود که ما فهمیدم این شرکت متعلق به یک شخصایرانیبه نامحسین ساجوانیمی باشد.(اصالتا) (فاز علاقه مند سازی)

نهایتا ماشین رسید با استقبال بسیار گرمی و تا دم در ماشین ما را بدرقه کردند (فاز علاقه مند سازی)

ماشین یک SUV از کمپانی GMC بود که بدنه ماشین با آرم خود Damac تزیین‌شده بود (فاز علاقه مند سازی)

با یک دوری که در شهر زدیم راننده تاکسی برج های بزرگی که نام Damac بر روی آن ها درج گردیده بود را با ما نشان داد و کار هاییکه توسط آنها انجام شده است همچنین به دفتر اصلی که رسیدیم تشریح کرد که این منطقه گرون ترین منطقه شهر ومی باشد. (فازعلاقه مند سازی)

سپس ما را به یک اتاق شیشه ای برده که درون آن تابلو های پروژه های کار شده، دکور بسیار شیک و همه چی با برند Damac قرارگرفته شده بود.

خانم جوانی به نام Joyce به پیش ما آمد و تشریح نمود که شغل وی توضیح دادن در مورد پروژه ها و شرایط متفاوت هر یک از پروژه هامی باشد.

ابتدا پروژه های کار شده را توضیح داد که هر یک از دیزاین های پروژه ها از چه شرکت هایی می باشد بر فرض مثال ورساچی، کاوالیوسپس اطلاعات کاری ما  و دلیل سرمایه گذاری ما را پرسید. (سوال کلیدی و همسو کردن جلسه با اهداف سازمانی)

من: علاقه به توسعه شرکت در دبی (باز شدن باب جدیدی از مذاکره تنها با یک حرف من)

ویدا و مهسا سرمایه گذاری و رشد مالی (یک باب دیگر)

بسیار خب اگر موافقید بریم با هم پروژه جدیدی که توسط مجموعه کاوالی دیزاین شده است رو به شما نشان دهم(۱من به فارسی گفتماز کاوالی خوشم میاد پس این رو پیشنهاد داد فقط با شنیدن کلمه کاوالی ۲ویدا و مهسا گفتند که علاقه به سرمایه گذاری دارند و چوناین پروژه تازه میخواست ساخته شود بهترین گزینه برای ما بود)

پس از نشان دادن ماکت پروژه و معرفی سه بخش متفاوت توضیح داد که در هر سه بخش شرایط متفاوتی در نظر گرفته شده است

برای مثال در بخش زیرین واحد های معمولی، بخش دوم واحد های متوسط و‌ در بخش سوم لاکچری ترین حالت ممکنه برای هر واحد درنظر گرفته شده است هر واحد یک استخر شخصی، یک باغچه شخصی ودارد. دو بخش زیرین ۱ خوابه تا ۳ خوابه در بخش بالا سه ۳خوابه تا ۵ خوابه (فاز علاقه مند سازی)

مجددا به دفتر بازگشتیم

کافی میل‌دارید؟

تشکر

برای شمایی که میخواهید شرکت خودتون رو به دبی بیارید هم من آفر های خوبی دارم همین ساختمان که الان داخلش حضور دارید یکساختمان اداری می باشد (در دبی ساختمان یک کاربرد داره یا تجاری یا اداری یا مسکونی) از این رو اگر مایل باشید راجب این همبرایتان بگویم (فاز علاقه مند سازی)

حتما

ما سه واحد با متراژ ۸۸۸۹۱۰۵ داریم مایلید راجب کدوم صحبت کنیم؟ (تکنیگ گیر اندازی: اگر یک واحد رو معرفی می کرد ما بینگرفتن یا نگرفتن فکر می کردیم در این حالت بین این که کدوم یک رو بگیریم فکر می کنیم)

۸۹ متر

این ساختمان جزو گرون ترین ساختمان ها و لاکچری ترین مکان در خیابان بیزینس وی و روبروی برج الخلیفه می باشد با بودن در اینجا قطعا فروشتون چند برابر خواهد شد و مردم بر روی شما حساب دیگه باز خواهند کرد و …(فاز علاقه مند یازی)

اگر موافق باشید راجب قیمت صحبت کنیم (برگردوندن ما به مسیر خرید)

بله حتما

قیمت این ساختمان ************ درهم می باشد که هر سه ماهی یک بار با پرداخت ۵ درصد از مبلغ می توانید این دفتر را داشتهباشید (تحریک به خرید)

مبلغ رو سریعا من روی ماشین حساب به ریال تبدیل کردم و یک عدد عجیب و غریب به ما نشان داد که با نشان دادن ان به بچه هاچشم هر دو به تعجب در اومد و گفتن که خیلی زیاده و همهمه شکل گرفت (ضد تکنیک: زمانی که یک قیمت بالایی گفته می شه برای اینکهبگیم قیمت ها خیلی پرت هستن می توانیم با این ری اکشن ها و بادی لنگوییج تکنیک قیمت دهی آنهارا خنثی کنیم).

و به سراغ پروژه خودمون بریم (بازگردانی با مسیر ۲)

این برج ۷۴ طبقه در سال ۲۰۲۵ آمده بهره برداری خواهد بود و شما الان با بیست هزار درهم می توانید یک قیمت استثنایی رو برایخودتون سیو کنید (CTA)

هر وقت هم نخواستید کافی هست با اعلام به ما مبلغ خودتون رو پس بگیرید (ایجاد امنیت بسیتن قرارداد)

اگر موافقید که کاغذ مربوطه رو بیارم که استارت کار رو بزنیم (CTA)

از این رو اضافه کرد که پرداخت ما هر سه ماه یک بار ۳ تا پنج درصد و ماباقی ۴ درصد می باشد که اگر ما بخواهیم از اجاره دادن ملکهم استفاده کنیم سال اخر دیگر نیاز به پرداخت نمی باشد و از همان کسر می گردد (تسهیل سازی فرایند خرید) (جذب آنی مشتری)

ما به عنوان توریست اینجاییم برای همین هیچ آشنایی مستقیمی با مجموعه شما نداریم و نیاز به تحقیق داریم. (ضد حمله)

شما خریدتون رو انجام بدید این ۲۰ هزار درهم رو پرداخت بکنید اگر نخواستید عین پولتون رو ما بهتون بر خواهیم گردوند. (تلاش بهفروش آنی)

هوای اتاق رفته رفته درجه اش کمتر می شد و بوی خنکی در هوا تزریق می شد که این باعث تسهیل خرید برای کار می گشت.

من مسئول معرفی پروژه می باشم دقایقی صبر کنید من به شخصی که مسئول فروش می باشد نیز بگویم که به جلسه بپیوندند. (فروشتوسط غیر: هر جور شده باید بفروشیم اگر من نتوانم بفروشم به شخص دیگری می‌گوییم که بیاید و این کار را نهایی کند.)

با ورود خانم جوان دیگری در ابتدا تمام شرایطی که با ما توضیح داده شده بود توسط همکارش به وی نیز بیان شد و گفت که میخواهند فکر بیشتری بکنند که در اینجا ایشون مبلغ و بررسی کرد و مبلغ رو به ******** رساند که خرید اتفاق بیوفتد (تسهیل خرید)

من که با بچه ها صحبت می کردم میخواستن با خانواده هاشون صحبت کنند تا مبلغ رو فراهم کنیم از این رو گفتیم که به زمان بیشتریبرای فکر کردن نیاز داریم. (ضد تکنیک)

سپس بهشون گفتیم و به ما گفتن که دقایقی میرن از اتاق بیرون تا ما راحت فکر کنیم و بعدش نتیجه رو بهشون اعلام کنیم از این رو ازاتاق رفتن بیرون.

مجددا پس از دقایقی تفکر بهشون گفتیم که سرمایه گذاری در کشوری که نمیشناسیم منوط بر اینه که تحقیقات بیشتری اتفاق بیوفتهو‌در‌نهایت تصمیم گرفته شود. (تکنیک اخذ زمان)

بسیار عالی مشکلی نیست ولی اگر الان خرید رو نهایی کنید چون همین الان تشریف آوردید ۱۴۰.۰۰۰ درهم نیز از مبلغ کم خواهیم کردو سپس با گذاشتن ۲۰ هزار درهم در اینجا این شرایط رو برای خودتون رزرو نمایید. (CTA)

اگر هفته دیگه بخواهیم اقدام کنیم دیگه این شرایط شامل حال ما نمیشه؟ (تخصیص شرایط)

دقیق نمیتونم بگم ولی احتمالا این شرایط رو از دست خواهید داد. (تحریک به خرید)

بسیار خب پس به ما اجازه بدید تا فردا شب بهتون اطلاع بدیم و اگر تایید بود با همین شرایط برامون تایید کنید. (گرفتن پوئن درآخرین دقایق)

بسیار خب ما منتظر شما خواهیم بود.

یک‌لینک هم برای شما ارسال خواهیم کرد که به واسطه اون می تونید ۲۰ هزار درهم رو نیز آنلاین پرداخت کنید که دیگه نیازی به حضورشما در دفتر نباشد. (تسهیل خرید)

با تشکر

یک تجربه کاملا واقعی در یک کشور دیگر با زبان انگلیسی  آن هم تجربه مذاکره تیمی که می بایست حواس ما کاملا به تمام نکات مذاکرهاز

زبان بدن گرفته تا

نحوه قرار گیری اعضا که من وسط (شخص اصلی)، ویدا (نفر دوم) سمت راست، مهسا (سمت چپ) یا

تمام وسایل را بر روی زمین قرار دهیم که بی احترامی محسوب نگردد

نحوه دست دادن ها

نوشتن مطالب

ایجاد ارتباط

و

می بود که بسیار خوشحال هستم که خدا این فرصت  و تجربه شیرین رو در اختیار من گذاشت و به عنوان آخرین نکته باید بگم که اگرشما نکات مذاکره، فن بیان، زبان بدن و تجربه کافی رو از قبل داشته باشید حتی اگر در‌ کشور دیگر و زبان دیگری بخواهید مذاکرهداشته باشید می توانید یک نتیجه قابل قبول را به ثبت برسانید.

امیدوارم توانسته باشم در این مقاله نکات مثبتی از مذاکره را برای شما ارائه کرده باشم.

ارسال شده در آموزش, علم فروش, کسب و کار, مدیریت
۲s دیدگاه
  • لی لی

    بسیار عالی بود ، سپاس

    9:17 ق.ظ 12 بهمن 1401 پاسخ
    • کیوان زینلی

      خواهش میکنم
      مرسی که وقت گذاشتین و مقاله رو مطالعه کردید

      9:25 ق.ظ 12 بهمن 1401 پاسخ
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حفوق سایت برای کیوان زینلی محفوظ است.