کیوان زینلی

0 %
کیوان زینلی
مدیرعامل، دیجیتال مارکتر
مدرس و طراح سایت سابق
  • محل سکونت:
    امارات متحده عربی
  • شهر:
    دبی
  • سن:
    27
زبان ها
انگلیسی
کدنویسی و دیجیتال مارکتینگ
html
CSS
جاوا اسکریپت
PHP
وردپرس
Laravel
Marketing
Search Engine Marketing
Search Engine Optimization
Digital Marketing Canvas
Typing speed of 105 WPM
Social Network
مهارت های نرم
  • رهبری تیم
  • دیجیتال مارکتینگ
  • استراتژی نویسی
  • مدرس
  • اقناع کنندگی
  • مدیریت عملکرد و سنجش ریسک
  • فن بیان قوی
  • مدیریت منابع انسانی
  • استراتژی دیجیتال مارکتینگ
  • آنالیزر
  • حل مسئله و مشکل
  • مارکتینگ
  • Scram Master & Project Management

هدف گذاری به روش OKR

19 آبان 1400

هدف گذاری به روش OKR

در این مقاله تمرکز خودم رو گذاشتم بر روی اینکه به شما بگویم به ه شکل می توان هدف گذاری به روش OKR انجام داد و به کار چه اشخاصی می آید یا اینکه چه زمان هایی باید به سراغ هدف گذاری به روش OKR برویم.

در واقع OKR مخفف Objective & Key Resource می باشد و اگر بخواهیم یک ترجمه تحت الفظی به زبان فارسی ارائه دهیم معادل کلمه “وظایف، اهداف و کارایی های کلیدی” می باشد.

هدف گذاری به روش OKR یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین روش های هدف گذاری می باشد.

اگر بخواهیم یک شرکت مثال بزنیم که با این روش هدف های خود را مشخص می نماید باید به سراغ شبکه اجتماعی LinkedIn برویم در واقع بیشترین دلیل رشد لینکدین استفاده از روش هدف گذاری به روش OKR می باشد.

OKR فقط برای شرکت ها نیست بلکه در زندگی شخصی نیز قابلیت پیاده سازی دارد.

OKR می تواند لیست اهداف نیز باشد یعنی اگر ۳ OKR داریم یعنی ۳ هدف داریم.

”اندی گرو” اولین بار از این روش در شرکت اینتل استفاده نمود.

اهداف کوتاه مدت و زیر یک ماهه نیازی به استفاده کردن از روش OKR را ندارد.

در این روش می بایست حداقل ۵ هدف و ۴ نتیجه کلیدی برای خود در نظر بگیریم.

بازه بین ۶۰ تا ۷۰ درصد رسیدن به هدف بهترین و زیر ۴۰ درصد بدترین نوع بازده را برای ما دارد.

چگونگی استفاده از روش هدف گذاری OKR:

  1. تعیین هدف: اهداف می بایست در یک جمله با زمان مشخص، منطق و بلند پروازانه باشد.
  2. تعیین نتایج کلیدی: هر یک چهارم مدت زمان رسیدن به هدف می بایست این نتایج را محاسبه کرده و مورد بررسی قرار دهیم.

بلند پروازی از اصول اولیه OKR می باشد.

برای سنجیدن محقق شدن هدف می بایست معیار هایی را مشخص نماییم که ترجیحا بیش از ۵ مورد نباشد و با آنها بسنجیم که آیا به هدف رسیده ایم یا نه؟

نکاتی راجب اهداف و معیار های کلیدی:

هدف:

  1. کمی و قابل اندازه گیری باشد.
  2. انگیزه بخش باشد.
  3. مدت زمان آن مشخص باشد.

نتایج کلیدی:

  1. ما را به چالش بکشد.
  2. قابل اندازه گیری باشد.
  3. قابل دسترس باشد.
  4. بلند پروازانه باشد.

 

برای مثال:

هدف:

رسیدن به ۱۰.۰۰۰ کاربر در اینستاگرام و ۵ درصد فروش در ۳ ماه

 

نتایج کلیدی:

برای هر سه ماه جداگانه می نویسیم.

افزایش فالور های پیج اینستاگرام به ۲۰۰۰ نفر

فروش بر روی یکی از محصولات ۲ درصد

این دو را برای ماه اول در نظر می گیریم

افزایش فالور های پیج به ۵۰۰۰ نفر

فروش کالا ها به ۲ درصد

این دو را نیز برای ماه دوم

و در نهایت

رسیدن کاربران به ۱۰.۰۰۰ نفر و فروش ۵ درصدی در ماه پنجم

 

این روش برای زمان های طولانی مدت بسیار موثر بوده و می توان از آن در اجرای کمپین خای دیجتال مارکتینگ در بخش بوم دیجیتال مارکتینگ استفاده نمود.

 

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده و از آن استفاده کافی را ببرید.

ارسال شده در دیجیتال مارکتینگ, کسب و کار, مدیریت
۲s دیدگاه
  • الهام آذرم

    عالی بود 🙏🏻👌🏻ممنون از شما☘️

    8:54 ق.ظ 19 آبان 1400 پاسخ
    • کیوان زینلی

      خواهش میکنم
      خوشحالم که مورد پسند قرار شد.

      4:59 ب.ظ 22 آبان 1400 پاسخ
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حفوق سایت برای کیوان زینلی محفوظ است.